یزدفردا"جهت مهیا نمودن فضای مناسب پیرامون سرو جهت استقبال از مهمانان نوروزی و رفع مسائل موجود جلسه ای با حضور هیات امنا و دستگاه های مرتبط در محل سرو برگزار و تصمیم گیری گردید.

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه گفت: در این جلسه در خصوص مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مبنی بر تصویب واگذاری حفاظت و مدیریت سرو ابرکوه به هیأت امنا تا زمان تعیین تکلیف برون سپاری وظایف به بخش خصوصی و همچنین تأئیدیه اساسنامه تشکیل هیأت امنا توسط مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی ـ تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی کشور و همچنین درخصوص زیباسازی و ساماندهی محوطه پیرامون سرو تبادل نظرگردید.

مجاهد کرباسی افزود: در این جلسه گزارشی نیز در مورد اقدامات ضروری جهت ساماندهی پیرامون سرو کهنسال و مسائل مربوط به ورودی و فروش بلیط، جانمایی کیوسک فروش مواد غذایی، بازارچه نوروزی و ... ارائه گردید.

وی خاطرنشان ساخت: سرو كهنسال ابركوه در جنوب شهر ابرکوه و در كنارمحله قديمي پشت آسياب واقع گردیده است. عمر اين درخت كهنسال به گفته پروفسور الكساندروف كه از دانشمندان روس بود 4500 سال و به گفته بعضي ازدانشمندان ژاپني تا 8000 سال نيز مي رسد. ارتفاع اين درخت 25 متر و دورتنه آن 5/11 متراست. حمدا...مستوفی در کتاب نزهه القلوب در مورد این درخت می نویسد: «درآنجا سروي است كه در جهان شهرتي عظيم دارد و چنانكه در عهد كيانيان سرو كشمير و بلخ شهرتي داشته و اكنون اين از آن بلندتر و بزرگتر است و درخت سروي در ايران زمين مثل آن نيست.»










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا